Kompozycje w naczyniu

04:27 Petunia 4 Comments

Dziś mam do pokazania dwie prace, które wykonywałam na praktycznych zajęciach z kompozycji florystycznych. Główny temat zajęć brzmiał "kompozycje w naczyniach". Zostałyśmy podzielone na 3-osobowe grupki, a później odbyło się losowanie naczyń. Moja ekipa dwa razy wylosowała to samo naczynie.
Nasze prace były wykonywane w dwóch stylach:
1) styl wegetatywny - żaden z rodzajów kwiatów nie powinien dominować, powinny one być tak ułożone, aby wszystkie zachowały swe naturalne piękno. Kompozycje wegetatywne wyglądają naj­lepiej w naczyniach płaskich i ich zadaniem jest przedstawić naturalne środowisko występowania roślin.








2) styl formalno-linearny - charakteryzuje się on wyważoną formą, która powstaje na skutek czysto przedstawionych linii. Ważne w tej formie są linie i kształty, użyta jest mała ilość materiału roślinnego  oraz widoczna asymetria. Istotne jest pozostawienie pustych przestrzeni w kompozycji.




















































A to dwie przykładowe prace innych uczestniczek kursu, którym udało mi się zrobić zdjęcia.














4 komentarze :

  1. Bardzo ciekawe :) Najbardziej podoba mi się jedynka i prostota oraz naturalność, najmniej do gusty przypadł mi ten stożek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne :)
    Pierwsze zdjęcie najładniejsze.

    OdpowiedzUsuń