Stroiki i wieńce

05:57 Petunia 9 Comments

Wielkimi krokami zbliża się listopad, a wraz z nim Święto Wszystkich Świętych. Już kilkanaście dni wcześniej, zaczynamy odwiedzać cmentarze..Kwiaciarnie w tym czasie cieszą się ogromną popularnością, a floryści zaczynają bardzo pracowity okres. Na pierwszy ogień naszej listy zakupów wysuwają się kwiaty w doniczkach, ale również stroiki i wieńce nagrobne - które zazwyczaj składają się z elementów sztucznych, aby mogły posłużyć na dłużej. Coraz bardziej powszechne jest wykonywanie wieńców czy stroików w domu. Z całą pewnością zachęca nas do tego liczny materiał, dostępny niemalże w każdym, większym sklepie. Półki zasypywane są sztucznymi kwiatami i każdy samodzielnie może zdecydować o doborze dodatków. Te dwie wymienione kompozycję miałam okazję robić na ostatnich zajęciach w szkole florystycznej.

                                                                STROIK                                                                           
Bardzo ważne jest wybranie kształtu naszego dzieła. Stroiki mogą występować w trzech formach: trójkąta, prostokąta oraz koła. Ja wybrałam formę trójkąta, ale dziś pokażę Wam również pozostałe kształty.





Muszę przyznać, że mój niekoniecznie nadaje się na najbliższą okazję. Niestety troszkę nas na zajęciach jest i nie każda ma możliwość załapania się na odpowiednie elementy do dekoracji. :) Wszelkie dodatki, były przyklejane klejem na gorąco lub wsadzone do gąbki.
Stroiki niektórych uczestniczek zajęć:
 Stroik w kształcie koła. Niestety nie zmieścił się cały w kadrze.
 Stroik w kształcie prostokąta.
 Stroik w kształcie trójkąta.
! Aby stroik utrzymywał się na płycie i nie został "porwany" przez wiatr, warto po wsadzeniu suchej gąbki do miski/doniczki dolać rozrobiony gips (z wodą). Trzeba jedynie uważać, aby nie zalać górnej części gąbki, która będzie przez nas wykorzystywana.


WIEŃCE
Podstawą naszych wieńców było słomiane koło. Każda z nas otrzymała instrukcje odnośnie materiału do wykorzystania.










Wieńce pozostałych kursantek:





























Jak Wam się podobają nasze kompozycje? Lubicie same/i robić stroiki na różne okazje? :)

9 komentarzy :

  1. Wszystkie ślicznie wyglądają :) Moja mama czasami robi jakiś stroik, ja wolałabym kupić gotowy bo raz, że nie mam jakichś zdolności w tym kierunku a dwa, że po prostu nie chciałoby mi się stać nad tym i tworzyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale rozumiem, bo czasem to potrafi być czasochłonne :) Może kiedyś się przekonasz :D

      Usuń
  2. Piękne! Szczególnie wieńce, czy to rzymskie? ;) Też zapisałam się na florystykę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) tak, to są wieńce rzymskie :) Super! Bardzo kreatywny zawód i przynosi dużo frajdy, jak ktoś lubi kwiaty :)

      Usuń
  3. Fantastyczne! Takim wieńcem chętnie udekorowała bym drzwi!

    OdpowiedzUsuń
  4. Na mnie czeka słomiana baza na wieniec. Będę tworzyć coś świątecznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie również, ale ratanowy wianek do przyozdobienia :) powodzenia!

      Usuń
  5. Przepiękne są te wieńce świąteczne, ostatnio takie widziałem tutaj https://candelle.pl/kategoria-produktu/kompozycje-nagrobne/swiateczne/. Pełna profeska

    OdpowiedzUsuń