La rosa

06:13 Petunia 1 Comments


Róże to chyba najbardziej popularne kwiaty na świecie, które swoim urokiem skradły serca wielu pań - w tym moje! Osobiście uważam, że nie ma w nich ani odrobiny tandetności, a każda z nich jest na swój sposób wyjątkowa. Jako wielka miłośniczka kwiatów, gdy tylko mam je w posiadaniu od razu robię im pełno zdjęć.

















Róża to zdecydowanie symbol miłości, dlatego bardzo często zdobią one kościoły podczas ślubów, a wiele panien młodych nie może się bez nich obejść w bukietach. Na zajęciach praktycznych miałam okazję robić jedną z wielu wiązek ślubnych wykorzystywanych we florystyce, a mianowicie wiązankę typu kamelia. Ułożona jest ona z płatków kwiatów, w moim przypadku róż i spryskiwana codziennie wodą zachowuję długą trwałość.


Warto wspomnieć, że róże były znane już w starożytności, czego dowodem są rysunki na ścianach egipskich grobowców. Pisząc pracę na temat kompozycji kwiatowych, wpadłam na wiele fajnych ciekawostek dotyczących właśnie tych pięknych kwiatów, o to kilka z nich:
○ wodą różaną napełniano publiczne łaźnie i fontanny cezarów. Publiczność w amfiteatrach siedziała pod markizami namoczonymi w wodzie różanej, płatkami róż napychano poduszki, ludzie ozdabiali głowy wieńcami z róż.
○ napar z róż wspomaga gojenie się małych ran i miejsc po wypryskach
○ do rzymskiego menu należały różane budynie, nalewki i afrodyzjaki, a także lekarstwa sporządzone na bazie tych kwiatów
owoce róży zawierają 20 razy więcej witaminy C niż cytryna.
○ z drzewa różanego produkuje się pudełka ozdobne, szkatułki, a nawet meble



 W marketach z łatwością można spotkać miniaturowe, które niesamowicie kuszą do zakupy. I właśnie taką odmianę, kupiłam rok temu jako prezent i szczerze przyznam - z myślą, że szybko uschnie tak jak moje poprzednie. A tu niespodzianka! Na zdjęciu miniaturowa róża, ale w odpowiednim czasie przesadzona do ogródka :) przetrwała zimę i dalej rośnie!

1 komentarz :

  1. Też bardzo lubię róże do tego pięknie pachną. W kwiaciarni moje serce skradła róża o nazwie Miss Piggy :)

    OdpowiedzUsuń