Hiacynt w doniczce

02:50 Petunia 8 Comments

Hiacynt to kwiat, który zdecydowanie kojarzy się z wiosną, a mieszkania zdobi już znacznie wcześniej. I do tego pięknie pachnie! Ja skusiłam się na niego kilka dni temu - jeszcze nie rozkwitł, ale na pewno gdy to się stanie, zauroczy mnie jeszcze bardziej. Jak odpowiednio o niego zadbać?

1. Hiacynt uwielbia temperaturę 16-20st.C. Nie przepada za towarzystwem nagrzanego kaloryfera i przeciągów. Lubi jasne stanowisko, najlepiej z rozproszonym światłem.


































2. Bryła korzeniowa powinna być stale umiarkowanie wilgotna, ponieważ hiacynt nie lubi wysuszenia. Jeśli rośnie w naczyniu z wodą, trzeba codziennie wymieniać wodę.





 A Wy lubicie hiacynty? :)

8 komentarzy :

  1. Uwielbiam hiacynty i za wygląd i za zapach.Muszę i ja się już w jakiegoś zaopatrzyć, bo kiedy kwitną kwiaty w domu to jakoś tak raźniej i wiosnę się wyczuwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Wiosnę przywołuje niesamowicie :)

      Usuń
  2. Lubię, ale po czasie zapach jest dla mnie zbyt narzucający się, natomiast do salonu jak najbardziej, szczególnie w naczyniu ze szkła, prezentujące cebulkę w całej okazałości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym mogła to pewnie w każdym pomieszczeniu bym go gdzieś umieściła :)

      Usuń
  3. Uwielbiam, kupuję je zawsze na wiosnę! Szkoda, że tak krótko kwitną, bo są przepiękne!

    OdpowiedzUsuń